“Pitkä matka on kuljettu siitä, kun Tarkkalalla asetimme ensimmäiset puupöllit letukan lavalle. Näiden puiden jälkeläisiä kuljetamme tänäkin päivänä. Aika, tekijät ja työtavat ovat muuttuneet, mutta pihka tuoksuu edelleen samalta.” Näin olemme sanoittaneet kulttuurimme tarinaa – sitä, millaista on olla tarkkalalainen ja mistä kulttuurimme koostuu. Henkilöstöpäällikkömme Jenni Maunula esittelee, kuinka Tarkkalan yrityskulttuuri on kehittynyt vuosien varrella.
Meille on myönnetty ISO 9001 sekä ISO 45001 -standardien sertifikaatit osoituksena laatu- ja turvallisuusjohtamisen järjestelmän kehittämisestä sekä näiden teemojen systemaattisesta toteuttamisesta arjessa. Järjestelmien käyttöönoton ja auditoinnin myötä meillä Tarkkalalla kiinnitetään jatkossa entistä tarkemmin huomiota turvalliseen ja laadukkaaseen tekemiseen.
Oletko ulkoistamassa tehdas- tai kuljetuspalveluita? Mihin asioihin kannattaisi kiinnittää huomiota ja kuinka varmistua siitä, että saat juuri teille sopivan yhteistyökumppanin? Tarkista ainakin nämä asiat, kun olet suunnittelemassa ulkoistamista.
Tarkkalan Kuljetus Oy:n konsernirakenteessa astuu voimaan muutoksia kesäkuusta alkaen. Aikaisemmin kuljetusliiketoimintamme ovat toimineet kahden yhtiön alla. Nyt liiketoiminnot keskitetään yhden emoyhtiön ja kolmen tytäryhtiön, Tarkkala Logistiikka Oy:n, Tarkkala Tehdaspalvelut Oy:n ja Tarkkala Terminaalit Oy:n, alle. Konsernin emoyhtiönä toimii Tarkkalan Kuljetus. Muutoksilla ei ole vaikutusta päivittäiseen toimintaan, mutta hallintoomme ne tuovat selkeyttä sekä varmistavat entistä paremman asiakkaidemme palvelun.
Toteutamme vuosittain asiakastyytyväisyyskyselyn, jolla keräämme asiakkaidemme kokemuksia ja ajatuksia yhteistyöstä kanssamme. Vuoden 2023 kyselyn avoimissa kohdissa korostuivat etenkin turvallisuuden, vastuullisuuden ja työntekijäkokemuksen merkitys asiakaskokemukseen. Voimme olla erittäin tyytyväisiä myös jo ennestään erinomaisella tasolla olleen NPS-luvun kasvusta.
Kerroimme aiemmassa blogissamme tehdaspalveluiden arjesta, mutta mille näyttää arki kuljetuspalveluiden puolella? Ajamme vuosittain yli 5,5 miljoonaa kilometriä kuljettaen metsä- ja energiateollisuuden sivuvirtoja, kuten haketta, purua, kuorta, sahatavaraa ja kierrätyspuuta. Kuinka me pidämme kuljetuspalveluiden palikat kasassa ja huolehdimme hyvin rullaavasta palvelusta?